4 Ekim 2022 Salı

INSIDE OUT (Ters Yüz)

 


Biz mi duygularımızı kontrol ediyoruz yoksa duygularımız mı bizi?


Sürekli erteledim. Güzel bir animasyon olduğunu bildiğim halde ertelediğim bir filmi nihayet izleyebildim. Duygularımın karmaşık olduğu evreye denk getirmem ise harika oldu.

Film duygular üzerinden gidiyor. Küçük bir kızın doğduğundan bu yana duygularını ele alıyor. Film üzerinden çok fazla yorum yapmak mümkün çünkü Disney yine öyle bir animasyon yapmış ki mesaj vermemesi imkansız.

Filmi izlerken aklıma şu soru takıldı:

Biz mi duygularımızı kontrol ediyoruz yoksa duygularımız mı bizi?

Filme bakınca duygularımız bizi yönetiyor görünüyor. Peki, gerçekten duygularımız mı bizi yönetiyor? 


Neşe (Mutluluk)

Sinir

Hüzün

Korku

Tiksinti


Filmde ele alınan bu duygular üzerinden gideceğiz.

Bazı şeylere çok mutlu oluyoruz ve mutlu olurken içimizde bir heyecan oluşuyor, kalbimiz yerinden çıkıp gidecekmiş gibi çarpar. Şöyle bir düşününce; ben neden mutlu oldum? İçimde neden böyle bir his oluştu? Gerçekten mutlu oldum mu? Gibi sorular sorduğumda şu yanıtı alıyorum: sevdiğim bir şey oldu mutlu oldum. İçimdeki his beynimin hormonlarımı kontrol etmesiyle oldu. Sanırım gerçekten mutlu oldum.

Sinirlenince; neden sinirlendim ki? Neden kontrol altına alamadım sinirlerimi? Sinirliyken neden hiç düşünemez ve hissedemez oluyorum?

Cevap olarak yeterli olmasada şu yanıt oluşuyor: çok saçma bir nedenden dolayı sinirlendim. O an sadece kızmak istedim. Ne yaptığımın farkında değildim.

Gibi gibi uzayıp gider.

Bütün olarak şöyle ele alalım.

Bu duygularımız da eğer hüzünlüysek neden o an mutluluğa geçiş yapamıyoruz? Mutluysam neden üzgün olamıyorum?

Ben şahsen duygularım konusunda şöyle diyebilirim; üzgünken mutlu olamıyorum çünkü benim için kolay olmuyor ama mutluyken üzgün olabiliyorum, bunun için en üzgün halimi hatırlamak yeterli oluyor.

O zaman şöyle diyebilirim: hüzün, mutluluğa baskındır.

Lütfen filmi izlediğinizde hüznün ve mutluluğun rolüne çok dikkatli bakın çünkü hüznün baskın olduğunu göreceksiniz.

O zaman şöyle diyebilir miyiz? Duygularımız çoğunlukla bizi kontrol ediyor. Özellikle baskın olan duygularımız. Bu siyahın sarıya baskın olması gibi acı da mutluluğa baskın geliyor. 

Her ne olursa olsun bütün duygular bize ait ve o an yaşamak iyi olur. Hiçbir duygu sürekli değildir ve uzatılmaması en iyisi. Her bir duygumuzu yaşayalım. Yeri geldiğinde üzgün yeri geldiğinde mutlu, sinirli, heyecanlı olmalıyız. Hayat 'An'dan ibarettir. 

Film üzerinden konuşacak cidden çok güzel konular var. Ben sadece küçük bir bölüme değinmek istedim.

İzlemeyenler eminim hâlâ var. Çok rica ediyorum mutlaka izleyin ve duygularınızı kontrolden geçirin.

Keyifli izlemeler. 🎭

1 yorum:

  1. Kalemine sağlık şirin hanım, yine muhteşem bir yazı daha! 🌾

    YanıtlaSil

Sen Benim Gizim

 'Ruhum ruhuna kenetlendi' Yürek hasretinle kurudu Gelsen görsen içimi Sen benim gizim Sen benim gizli yaram Yalnızlığın ıssızlığı ü...